sob.. kwi 13th, 2024
Wyskakujące okienka

Każdy z nas zapewne denerwuje się codziennie na pojawiające się nagminnie denerwujące okienka z reklamami. Są one tak zrobione, żeby nie można było ich wyłączyć lub przycisk ich kasowania jest ukryty w taki sposób, że najpierw nim nam się to uda, kilka razy naciśniemy na reklamę. I o to właśnie twórcom tych rzeczy chodziło. Jest to bowiem klasyczny przykład funkcjonowania reklamy w internecie. Skoro codziennie w sieci znajduje się kilkaset milionów osób, to nie można nie spróbować wejść tu z reklamą. Pod wieloma względami jest to dla niej wymarzone miejsce. Względnie łatwo jest nakłonić klienta, żeby akurat na reklamę spojrzał, kiedy zawita już pod jakimś adresem w sieci. Przykład opisany jest na początku a okienka najczęściej są tak wielkie, że przesłaniają cały ekran monitora. Poza tym zrobienie reklamy czy też całej kampanii reklamowej, jest nieporównywalnie tańsze niż w tradycyjnym modelu. A jednocześnie zyski po takiej akcji mogą być wielokrotnie większe. Układ jest prosty. Właściciel strony internetowej podpisuje z reklamodawcą umowę, na zamieszczenie na jej łamach reklamy. W zamian za to dostaje pieniądze w umówionej sumie. Będzie ona tym wyższa, im większa liczba wejść pod dany adres. Świadczy to o popularności takiej strony i o ewentualnych wejściach na reklamę. Co roku w ten właśnie sposób zarabia się miliardy dolarów. Każdorazowe wejście i kliknięcie na denerwujący nas baner czy okienko, dodaje do tego rachunku kolejne pieniądze. Nieświadomie więc przyczyniamy się do czyjejś fortuny, nawet nie znając tej osoby i nie widząc jej na oczy.

By admin

Dodaj komentarz