Telefoniczne działy obsługi klienta

Telefoniczne działy obsługi klienta

Każda większa firma powinna mieć w swojej strukturze dział obsługi klienta. Komórka ta jest zazwyczaj odpowiedzialna za kontaktowanie się z klientem i przyjęcie zgłoszenia, zamówienia czy też reklamacji. Poza tym często takie działy są w rzeczywistości działami zdobywającymi klientów, czyli zajmującymi się akwizycją i sprzedażą czynną. Nie zmienia to jednak faktu, że jest to jedna z najważniejszych dla każdej firmy komórek w hierarchii. Często można było usłyszeć głosy, które mówiły, że utrzymanie takiego działu jest bardzo kosztowne. Jako główne narzędzie pracy wykorzystuje się telefon, który potrafił dawniej zrujnować nawet najlepiej zarabiającą firmę. Poza tym potrzebne jest biuro i pracownicy. Okazuje się, że w dzisiejszych czasach można wielu z tych kosztów uniknąć. Najważniejszy z nich, czyli telefon, można zamienić na internetowy numer. Mamy do własnej dyspozycji numer na który każdy może dzwonić, podobnie jak i w druga stronę. Jednakże cena takiej operacji zazwyczaj nie sięga więcej jak trzy do pięciu groszy za połączenie krajowe. Komórki i połączenia zagraniczne to koszt rzędu dwunastu groszy do pięćdziesięciu maksymalnie. Biuro tez można sobie odpuścić, bowiem jeśli na takim stanowisku pracuje nie więcej jak dwie lub trzy osoby, to wystarczy mały i ustronny pokoik z komputerami i łączem internetowym. Dzięki temu wszystkiemu można spokojnie przystąpić do inwestowania zarobionych przez zmniejszone wydatki pieniądze. Dobrym pomysłem będzie rozbudowanie działu handlowego, który może również skorzystać z takiego telefonu i tego samego łącza internetowego.

[Głosów:2    Średnia:3.5/5]

Ostatni post:

You can leave a response, or trackback from your own site.