Rozwój handlu w sieci

Rozwój handlu w sieci

Internet, chociaż jest w tej skali obecny wśród nas od dobrych dziesięciu lat, zdominował całkowicie wszystkie dziedziny naszego życia, gospodarki i wzajemnych relacji. Właśnie w kwestii gospodarki najbardziej widać te zmiany. Na dzień dzisiejszy prawie połowa całkowitego handlu przypada na obroty generowane w sieci. Są za to odpowiedzialne sklepy internetowe, strony producenta czy sprzedawcy, na których można dokonać zakupu czy wreszcie wiele innych form sprzedaży i pośrednictwa. W samych tylko Stanach Zjednoczonych, gdzie handel elektroniczny narodził się najwcześniej i dziś zapanował nad sześćdziesięcioma procentami sprzedaży hurtowej, codziennie wydaj się w ten sposób ponad dwa miliardy dolarów. To zbyt wielka suma, aby pozwolić na jej zgarnięcie konkurencji. Już sama świadomość, że w sprzedaży internetowej działa firma z tej samej branży, nakłania nas do zdecydowanego wejścia w ten segment. Atutami handlu w sieci są na pewno mniejsze koszty takiego handlu, ponieważ nie trzeba utrzymywać całego sklepu, magazynu czy zatrudniać wielu pracowników. Poza tym przewaga elektronicznej sprzedaży wynika również z szybkości i łatwości dostępu. O każdej porze dnia i nocy można wejść na odpowiednią stronę internetową i zamówić interesujący nas towar czy usługę. W normalnym przypadku nie byłoby to możliwe. Handel okazał się bardzo dobrym propagatorem biznesu w sieci, bowiem wraz z rozwojem tej dziedziny nastąpił rozkwit usług i innych form zarobku w internecie. Plany na przyszłe lata potwierdzają dalszy rozwój tych dziedzin.

[Głosów:2    Średnia:5/5]

Ostatni post:

You can leave a response, or trackback from your own site.